39 võistluspaari startis täna viimast korda Rolexi nime kandvas takistussõidu Maailmakarika finaalis, mis toimub 35ndat korda. Neist võitjana väljus kogenud USA naissportlane Beezie Madden hobusel Simon.
Napilt kaotas Maddenile eelviimane startija, Šveitsi esindav Pius Schwizer Verdil, lükates kolmandaks pikka aega teisel positisoonil püsinud kohalike lemmiku Rolf-Göran Bengtssoni hobusel Casall La Silla. Neljanda koha punktid kogus tugeva sõiduga Luciana Diniz (POR), kellele järgnes lääne liiga võitja Sergio Alvarez Moya hobusel Carlo.
Pius Schwizer ja Verdi
Madden peab Simonit heaks kiirushobuseks ning lootis täna kohta esiviisikus. Ta plaanib ka ülejäänud MK sõidud Göteborgis samal hobusel teha, öeldes, et harjutas sisetingimustes võistlemiseks paar nädalat Pariisis. "Usaldan oma hobust ja loodan, et minu pikast east tingitud kogemused on abiks. See on minu 12. Maailmakarikaetapp, kuid ma ei ole kunagi olnud esikolmikus."
Head minekut näitasid täna paljud, kuid rada oli väga trikikas ja väikesed eksimused maksid kurjalt kätte mitmele väga hästi sõitnud paarile, seal hulgas tiitlikaitsjatele Rich Fellersile ja Flexible'ile, kes hüppasid õnnetult läbi eelviimaseks takistuseks olnud süsteemi. Märtsi seisuga maailma edetabelit juhtinud Ahlmann eksis samuti oma superhobusel Taloubet Z täpselt samal tõkkel, tehes selle ette tõrke.
Rich Fellers ja Flexible
Meie liiga sportlastest läks kõige paremini viimasel hetkel (Kesk-Euroopa finaalis tehtud heade tulemuste tõttu) suurde finaali pääsenud poolakal Jaroslaw Skrzyczynskil, kes tegi oma vahval Balouzinol taas vigadeta ringi, kuid kiirusparkuuri olemust arvestades jäi see aeglaseks, oli näha, et Jaroslaw läks kindlalt puhtusele sõitma. Gromzina ei teinud tegelikult üldse halba sõitu, kuid õnnetult kukkus üks takistus, mis andis kohe koha tagumises otsas (29.). Neretnieksil ja Continue'l sõit ei õnnnestunud ning kogutud 12 kp tõid 37. koha.
Jaroslaw Skrzyczynski ja Balouzino
Seletame siinkohal lahti ka reeglid. Nagu ikka, peetakse esimese osavõistlusena parkuur tabel C põhimõttel. Kõik, kes siin lõpetavad, pääsevad edasi järgmisel päeva toimuvasse ümberhüpetega sõitu.
Võitja selgitamiseks on välja mõeldud keerukas punktiskeem. Kahel esimesel osavõistlusel saavad võistlejad punkte järgnevalt: võitja saab 1 punkti rohkem kui parkuuris on osavõtjaid ehk tänase 39 startija puhul tähendas see 40 punkti. Teise koha omanik võtab kaks punkti vähem ehk 38, kolmanda koha omanik kolm punkti vähem jne. Pärast kahte osavõistlust muudetakse punktid ümber karistuspunktideks sääraselt, et enim punkte kogunud sportlane alustab kolmandat osavõistlust nulliga. Ülejäänute puhul lahutatakse nende kogutud punktid võitja kogutud punktisummast ning saadud number jagatakse kahega.
Pärast ühte puhkepäeva starditakse kolmandal osavõistlusel ehk kahevoorulises finaalis, kuhu pääseb kaks kolmandikku esimesel osavõistlusel startinute arvust (ehk antud juhul 26 paari). Teises voorus stardib 50% esimesel osavõistlusel startinute arvust (ehk antud juhul peaks see olema 20 paari). Keerukas süsteem on väidetavalt välja mõeldud selleks, et publiku huvi viimseni pingul hoida.
Tulemused: http://results.scgvisual.com/2013/goteborg/