Eile õhtul peeti rahvusvahelise takistussõidu võistluse Ruila Kevad raames ka ERL ja Porsche Harrastajate Karikasarja II etapp, mille võitjaks krooniti Egle Palm (Tondi RSK) hobusel Vedette B.
Kui terve võistluspäev möödus Ruilas suhteliselt tavapärases ja ametlikus võistlusrütmis, siis nii poole seitsme paiku õhtul hakkas soojendusväljak ja selle ümbrus justkui teistmoodi kihama. Siginat-saginat oli palju, sest käisid ettevalmistused harrastajate sõiduks. Püüti meelde jätta parkuuri, küsiti veel viimaseid õpetussõnu ja nõuandeid kõigilt, kes vähegi nõus olid aitama. Võistlusplatsi ääres kostus ühtlaselt tugevat jutusuminat, mida päeval kosta ei olnud. Järsku oli ringi jooksmas hulgaliselt igas vanuses ja pikkuses lapsi ning erinevas suuruses koeri – nii koos kui eraldi. Kõik sõbrad-tuttavad-sugulased olid varustatud erinevate jäädvustusvahenditega, et võistlussooritused mälestuseks üles võtta.
Harrastajate võistlus on alati veidi teistmoodi. Juba stardimaksude tasumisel oli aru saada, et asja võetakse tõsiselt – absoluutselt kõik võistlejad olid eelnevalt oma koha stardijärjekorras välja uurinud ja teadsid täpselt, mitmendana rajale minnakse. Kuna järjekord viimasel hetkel muutus, siis paistis stjuuardite juures mitmeid kordi hunnikus nõutud nägusid, püüdes aru saada, millal on õige aeg soojendusega alustada või võistlusväljakule astuda. Nii tõsise võistluse puhul ka väike närveerimine asjakohane ja siis on hea, kui keegi ette ütleb, mis on järgnev takistus või mida takistuste vahepeal tegema peab. Ka kukkumised kuuluvad asja juurde, õnneks jäid ka seekord kõik terveks.
Soojendusplats oli rohkelt rahvast täis. Foto: Merike Udrik-Õispuu
Võistlusele oli end algselt üles andnud 57 võistluspaari. „Loomulik kadu“ vähendas seda arvu lõpuks 49-e peale, mis on aga siiski märkimisväärne arv. Kuluaarides liiguvad jutud, et Saku Suurhallis toimuva Porsche Karikasarja finaalis saab võitja endale auhinnaks Porsche sõiduauto. Ehk on see põhjus, miks võistelda soovijaid nii palju on? Korraldajad kinnitavad, et võitjatele on esemelised auhinnad küll ette nähtud, aga need on sootuks tagasihoidlikumat laadi.
Kui Luunjas toimunud esimesel etapil kujunes paljudele katsumuseks karikasarja sponsori Porsche takistus, siis seekord selle tõkkekombinatsiooni ületamine enam nii suuri raskusi ei valmistanud. Egle Palm kommenteeris võistluse lõpus, et Ruilas oli põhiparkuuri rada paremini sõidetavam, kuid ümberhüpetel oli kohti, kus oleks võinud ka kergelt näppu lõigata. Tema sõnu kinnitasid statistilised numbrid. Ümberhüpetele pääsesid puhta sooritusega lausa 18 võistluspaari, kellest omakorda vaid kaheksa sportlast suutsid vigu vältida.
Lapsi ja koeri oli platsi kõrval igas suuruses ja vanuses. Foto: Merike Udrik-Õispuu.
Egle ise startis ümberhüpetel Vedettega esimesena ja nad tegid ette nii kiire aja, et teistel polnud võimalustki -võit tuli kiirelt ja kindlalt. Teisele kohale platseerus Marika Einstein (MTÜ Viru Ratsu) hobusel Alžiir ja kolmandaks tuli Helina Täht (Hiiumaa RSK) hobusel Pärn.
Võitjad võtsid soojad käepigistused ja lilled vastu juba pea tühjade tribüünide ees, kuid võidurõõmu ei vähendanud see karvavõrdki. Nii järksu, nagu rahvas kogunes, sama kiiresti muutus ka kõik vaikseks ja inimtühjaks. Kogu harrastajate seltskond kohtub juba järgmisel etapil Jüris 20.juunil, kuhu on registreerimine avatud 17.juunini.
II etapi esikolmik. Foto: Gerlin Kess