Eile Jaapani pealinnas Tokios aset leidnud Rahvusvahelise Ratsaspordi Liidu (FEI) Peaassambleel kinnitati muude oluliste teemade kõrval 2020.a. Tokios peetavate olümpiamängude uued formaadid.
Suurimaks uuenduseks võrreldes tänasega on võistkonnaliikmete arvu langetamine neljalt kolmele, kusjuures ära langevat tulemust enam ei katkestata. Välja langenud võistluspaari tulemus kajastatakse karistuspunktidena, mille täpne suurus on veel arutelul. Uuenduse üheks eesmärgiks on suurendada olümpiamängudel osalevate riikide arvu säilitades senine sportlaste arv. Takistussõidus pääseb võistlema 20 koondist, lisaks 15 individiuaalsportlast põhimõttel maksimaalselt üks alaliidu kohta. Analoogia viiakse sisse ka koolisõidus ja kolmevõistluses, kuid täpsemad numbrid on läbirääkimisel.
Suurem lippude arv olümpiamängudel oli tänapäevaste mängude vaimse isa Pierre de Coubertin`i põhimõtteks, seda eesmärgil tuua rahvaste sõpruse eesmärgil kokku võimalikult palju rahvaid. Tänane lippude suurendamise põhimõtte seisneb paraku põhiliselt ärimaailma reaalsusel. Kuna Rahvusvaheline Olümpiakomitee olulise sissetuleku mängdelt toob teleülekannete õiguste müümine, siis mida enam riike mängudel, seda rohkem klente ülekannete ostul ning rohkem klikke internetis ning sotsiaalmeedias. Ka FEI on viimastel aastatel kinnitanud, et võistlused peavad spordipõhisusest muutuma enam üritusepõhiseks ehk lihtsalt öeldes meelelahutuseks. On see halb või hea, eks tulevik näitab.
Peaassamblee ei olnud uute formaatide kinnitamisel sugugi üksmeelne. Kohal olnud 107st riigist hääletas muudatuste vastu 11 alaliitu, kelle hulgas suurriigid nagu Saksamaa, Prantsusmaa, Madalmaad, Šveits aga ka meie mõõtu lõunanaaber Läti. Suurte vastasseis on arusaadav, sest nendel jääb potensiaalselt olümpiavõitjaid vähemaks. Samas ütles Saksamaa esindaja, et nad hääletavad küll vastu, kuid aktsepteerivad demokraatia põhimõtteid ja õõnestustööga tegelema ei hakka.
Peaassambleel kinnitati ka tulevast aastast kehtima hakkavad määrustikud, mis peagi avaldatakse ka FEI koduleheküljel.