stellEelmisel nädalavahetusel, 3.-4. augustini peeti Tartumaal 39. korda Luunja Karika nimelist võistlust ning selle raames ka Land Rover Trophy neljas etapp. Kahe päeva jooksul tehti seitsmes sõidus umbes 350 starti ning lisaks peeti ka show ala, milleks oli sel korral Jump and Drive.
Esimest võistluspäeva alustati 100 cm kõrguse rajaga, millest võttis muheda kommentaatori Andres Tõnissoo lugude, naljade ja julgustavate sõnade saatel osa 52 võistluspaari. Tegemist oli kiirus-puhtus parkuuriga, mille suutis vigadeta läbida 17 sportlast. Neist kõige kiirema aja sõitis välja Grete-Liis Lepp hobusel Charlene. Teiseks tuli Kirke Ilves hobusel Zahrazad ning kolmandaks Merle Tamm silmailu pakkunud hallil märal Bahhe.
Teise parkuurina oli kavas kahefaasiline sõit, kus takistused kõrgusel 110 cm. Osa võtnud sportlastest, keda oli sel korral 74, pääses teise faasi 19, neist mõlemad suutis vigadeta läbida vaid kaheksa. Kõige kiiremini tegi seda Liis-Marii Hõbemets hobusel Nathan van Turbeek Z. Talle järgnes teisena Kati Raidma hobusel Jockey’s Colton ning kolmandana Kristi Kõiv märal Glamorous Girl.
Päeva kolmandaks sõiduks oli kiirus-puhtus parkuur kõrgusel 120 cm, millest võttis osa 72 sportlast. Neist 17 sõitsid raja vigadeta ning sõidu võitis koduväljakul Urmas Raag 7-aastasel märal Ventisette. Õige pisut aeglasema sõiduga tuli teiseks Kullo Kender hobusel Striga ning kolmandaks ainuke välismaalt tulnud sportlane Vital Dziundzikau Luunja tallile kuuluval märal Venganza.
Esimese võistluspäeva lõpetas rajameister Renee Nüüdi taas huvitavalt tehtud rada kõrgusel 135 cm. See sõit toimus Autospirit auhindadele, mis tähendas, et sõidu võitja sai endale kuuks ajaks Mazda kasutusõiguse. Seda õigust läks taga ajama 30 sportlast, kellest seitse sõitsid end puhta põhiparkuuriga ümberhüpetele. Need läbis omakorda vigadeta kolm sportlast, kellest Paul Argus hobusel Ping Pong V kõige kiirema aja välja ratsutas. Talle järgnesid teisena Kullo Kender ja Striga ning kolmandana Hanno Ellermann ja Graffiti. Võitja hobusele oli välja pandud ka Horseware’i võidutekk.
Teine võistluspäev algas handicap sõiduga, kus tõkked olid alguses 100 cm ning hiljem juba 110. Olenemata pidevatele muudatustele stardijärjekorras sportlaste puudumise tõttu, startis selles sõidus kokku 56 sportlast. Neist 18 hüppasid tõkkeid kõrgusel 100 cm ning ülejäänud 110 cm. Kiireima aja sõitis siin välja Grete-Liis Lepp hobusel Charelene, kes võitis ka esimese päeva esimese võistlusala. Teiseks tuli Triin Visnapuu hobusel Karlina ning kolmandaks Liis-Marii Hõbemets hobusel Nathan van Turbeek Z, kes võitsid esimese võistluspäeval 110 cm parkuuri. Selle sõidu auhinnad pani välja Eggersmann, kelle antud suured ja uhked söödapanged ka piltidelt kenasti näha on.
Teise päeva teise sõiduna oli kavas Luunja Studi toetatud parkuur kõrgusel 125 cm. See peeti puhtusele ja kiirusele ning osa võttis 53 võistluspaari. Selles sõidus õnnestus Kullo Kenderil oma teiste kohtade jada katkestada ning kiire sõiduga parkuur hobusel Charlotte Dundas võita. Neile järgnesid hea sõidu teinud Berit Lehtsaar ja B C Qastania. Kolmandaks tuli Andres Udeküll hobusel Herdi. Raja suutis vigadeta läbida vaid üheksa sportlast.
Enne võistluste põhisõitu toimus show ala Jump and Drive. Selles sõidus tuli sportlastel näidata kiiret sõiduoskust nii hobuse seljas kui ka sõiduautos Mazda. Sõit oli kutsetega ning osa sai võtta vaid käputäis sportlasi. Ala pakkus palju rõõmu ja nalja, sest ei ole üldse kerge ülesanne hüpata veel pooleldi jooksva hobuse seljast maha, anda ta abilisele ning joosta siis pikkade ja kiirete sammudega auto poole, et sellega koonustest valmis tehtud rada vigadeta läbida. Lisaks meie osavatele meessportlastele – Gunnar Klettenberg, Urmas Raag, Kullo Kender, kes viimasel hetkel Tiit Kivisilla hobuse selga istus ning Tiidu välja vahetas, Vital Dziundzikau, Hanno Ellermann, tubli ja osav noorsportlane Andres Zirk ja Rein Pill – võtsid sellest sõidus osa ka meie suurepärased naissportlased, kelleks sel korral olid Maarja Martinson, Stella-Ingrid Liinamäe, Kertu Klettenberg ja Berit Lehtsaar.
Kõige kiiremini suutis raja nii hobuse kui ka autoga läbida viimasena startinud Urmas Raag.
Videolt on võimalik näha Urmase kiiret jooksu ja osavust autoroolis.
Merike Udrik-Õispuu piltide abil saab näha, kuidas sportlastele selline ala rõõmu ja samas ka pingutust pakkus.
Õnneks muutis ilmataat päeva lõpuks oma meelt, jättis vihma ning tõi kauni päikese, et Luunja Karikas 2019 saaks kulmineeruda heades tingimustes põhisõiduga, mille raames peeti ka Land Rover Trophy neljas etapp. Parkuur koosnes 15 hüppest, mis sisaldasid nii ühte kahest kui ka ühte kolmest süsteemi. Rada oli pigem keeruline ja kõrge ning seda näitasid ka tulemused. GP sõidust kõrgusel 140 cm võttis osa 17 võistluspaari, kellest kolm läbisid põhiparkuuri vigadeta. Üks neist oli Kullo Kender Artasel ning teine Urmas Raag kahel hobusel: esimesena startis ta ümberhüpetel Carlosega ning teisena Van Dammega. Land Rover Trophy arvestusse oli ta sel korral pannud just Van Damme. Olles valinud Carlosega ümberhüpetel vale tee ning näinud teisena startinud Kullo Kenderi puhast sooritust, oli viimasena ümberhüpetel startimine pingeline, kuid Van Damme näitas, mis puust ta tehtud on, ning võttis puhta ja kolm sekundit kiirema ajaga koduväljakul oma esimese GP võidu. Neljandaks tuli Kullo Kender Strigaga, tehes põhiparkuuris kiire sõidu, kuid ühe vea. Viienda koha saavutas Paul Argus hobusel Renessin ning kuna tema ees olid nii Kullo kui ka Urmas kahe hobusega, sai just tema sellelt etapilt kolmanda koha punktid Land Roveri sarja arvestuses.
Luunja Karika korraldajad ei olnud sel aastal midagi kahe silma vahele jätnud ning auhinnad olid igas sõidus head ja pingutamist väärt. Lisaks suursponsorile Tartu Mill, toetas Luunja Karikat sel aastal ka näiteks Uniro, tänu kellele oli kohtunikel ja sekretäridel mõnus majake, kuhu vahelduva vihma ja pideva külma tuule eest peituda. Et suu saaks magusaks, oli Gustav välja pannud iga sõidu kolmele parimale tordid, mis maitsesid sama hästi, kui välja nägid. Neljajalgsetele sõpradele jagasid auhindu ka Eggersmann, Siglhorse ja Horseware’i esindajad. Et sportlased saaksid sõita hobuse asemel ka autoga, toetas võistlus Autospirit. Lisaks panid oma õla alla ka Tartu linn, Luunja vald ja Lahe kinnisvara. Siinkohal täname sponsoreid ja kohtume Luunja Karika raames juba järgmisel aastal, mil saab toimuma suurejooneline 40. juubelivõistlus.