Maailmakarika takistussõidu finaal oli igati finaali vääriline võistlus, mis hoidis põnevust üleval viimaste sekunditeni. Hooaja vältel head vormi näidanud Martin Fuchs läbis finaalis mõlemad voorud vigadeta ning võitis maailmakarika lõpptulemusega 5 karistuspunkti. Poodiumikohtadele jõudsid veel hollandlane Harrie Smolders ja rootslane Jens Fredricson.
Põgus ülevaade reeglitest
Maailmakarika finaal koosnes mitmest osavõistlusest, millest esimene peeti juba neljapäeval Tabel C ehk kiirusparkuuri põhimõtetel. Kõik parkuuri lõpetanud sportlased said punkte, seejuures osavõistluse võitja sai ühe punkti rohkem, kui oli sõidus starti tulnud ratsanike arv ning teise koha omanik sai kaks punkti vähem kui võitja. Kuna Leipzigi finaalis astus üles 35 võistluspaari, sai esimese osavõistluse võitja 35+1 punkti, teise koha omanik 35-1, kolmanda koha omanik 35-2 jne.
Reedel toimus teine osavõistlus Tabel A põhimõtetel ehk kiirus-puhtus parkuurina. Punkte jagati sarnaselt esimese osavõistlusega, ent pärast võistlust arvutati punktid ümber karistuspunktideks. Kui kõrgeima punktide arvuga sportlane läks finaali 0 karistuspunktiga, siis teiste sportlaste punktid arvutati välja, kasutades valemit 0,5 x (esikoha punktid – ratsaniku punktid pärast kaht osavõistlust).
Pühapäeval toimunud finaal peeti kahevoorulisena ning sinna kvalifitseerus 30 parimat sportlast. Teise vooru pääses edasi 20 parimat sportlast, kellele lisandusid sportlased, kes 20 parima sekka ei mahtunud, ent kes läbisid esimese vooru puhtalt, karistuspunktideta. Viimaste tulemus läks kirja sõidu arvestuses. 20 parima sportlase seast viis maailmakarika koju sportlane, kellel oli kõige vähem karistuspunkte.
Las mängud alata!
Neljapäeval rajameistrite Frank Rothenbergeri ja Christian Wiegandi üles seatud parkuur osutus parajaks pähkliks. Mitmetele osutus komistuskiviks viimane lõpusirge, millel asus kombinatsioon kolmikust, lattaiast ja okserist (vaata parkuuri SIIT). Võitjana väljus esimesest osavõistlusest šveitslane Martin Fuchs hobusel Chaplin. Talle järgnesid austerlane Max Kühner ja iirlane Conor Swail. Leedu takistussõitja Andrius Petrovas lõpetas auhinnalisel 14.kohal, soomlanna Noora Forstén oli 24.
Reedel toimunud teise osavõistlusesse pääses edasi 32 sportlast. Ülesseatud parkuuri kommenteeris rajameister kui viimast päeva turistidele, andes mõista, et edaspidi on parkuurid veelgi keerulisemad. Juba reedene võistlus lõi kaardid segamini ja eraldas terad sõkaldest. Esimene puhas sõit tuli kaheksandana startinud tiitlikaitsjalt Steve Guerdatilt, kes lõpetas teise osavõistluse lõpuks 7. kohaga. Esimese osavõistluse esinelik eksis teises osavõistluses. Ebaõnn tabas ka Martin Fuchsi, kes eksis seitsmendal takistusel ja kaotas korraks ratsmed, kuid kogus end kiirelt ja suutis parkuuri lõpetada nelja karistuspunktiga. Teise osavõistluse võitis eksimatu sõidu teinud ameeriklane Mclain Ward, kes asus võiduga ka edetabelit juhtima ning läks finaalile vastu 0 karistuspunktiga. Mclain Wardile järgnesid Harrie Smolders 4 karistuspunktiga, Harry Charles ja Martin Fuchs mõlemad 5 karistuspunktiga.
Finaal tõotas tulla eriti põnev, kuna esikaheksas ei saanud keegi end tunda liiga kindlalt ja võimalus lahkuda Leipzigist maailmakarikaga oli paljudel. Finaaliks ülesseatud parkuur oli kõike muud kui kerge ning naljatamisi lausuti, et turistid on nüüdseks koju läinud. Tegu oli tehniliselt keerulise parkuuriga, kus takistused olid valdavalt maksimumkõrguse ja -laiusega.
Neljandana startinud soomlanna Noora Forstén tegi finaalis ilusa ja kindla sõidu, kuid eksimus kahese süsteemi esimesel takistusel lisas nende kontole 4 karistuspunkti ja lõpptulemuseks 22. koht. Finaalis mängis olulist rolli normiaeg ja normiaja ületamisest lisanduvad karistuspunktid. Mäletatavasti otsustas FEI üldkogu möödunud aasta sügisel, et edaspidi saab ratsanik karistuspunkti iga ületatud sekundi eest. Noora Forstén oli ka esimene ratsanik, kes läbis parkuuri normiaja piires. Tähtede seis ei soosinud Andrius Petrovast ja pärast täielikult ebaõnnestunud teise takistuse ületamist otsustas ratsanik loobuda edasi võistlemisest. Otsus, millele asjatundlik saksa publik reageeris toetava aplausiga.
Rootslane Jens Fredricson oli üks kolmest takistussõitjast, kellel õnnestus finaalis sõita mõlemad voorud vigadeta. See tõstis nad 9. kohalt kokkuvõttes auhinnalisele 3. kohale.
Pärast esimest vooru olid juhtimas hollandlane Harrie Smolders ja Mclain Ward 4 karistuspunktiga, kellele astusid kandadele 5 karistuspunktiga Martin Fuchs ja Harry Charles. Teiseks vooruks ehitati üles uus parkuur ning 20 parimat asus taas mõõtu võtma. Nii Harry Charles kui Harrie Smolders lõpetasid teise vooru 4 karistuspunktiga, mis andis neile vastavalt 4. ja 2. koha. Siis asus starti Martin Fuchs, kelle raudsed närvid ei vedanud alt ning puhta sõiduga asus ta juhtima. Viimasena startis ameeriklane Mclain Ward, kellele puhas sõit tähendanuks teist maailmakarikat. 2017.aastal võitis ta Omahas maailmakarika tiitli. Ent siis langes kolmese süsteemi teine takistus, lattaed, ja maailmakarika tiitli omanik oli teada – Martin Fuchs! Mclain Wardile kogunes kokkuvõttes 13 karistuspunkti, mis jättis ta 7. kohale.
Kõik tulemused leiab SIIT.