Esimene maailmamängude hobuste ülevaatus möödus probleemideta (isegi tippvormis hobused käitusid viisakalt) ning kõik 83 Tryoni kohale sõitnud paari saavad koolisõidu starti minna.
Vaata Eventing Nation galeriist, kui kenad kõik sportlased välja nägid (fellow eventers, võtke stiilinippe, kuidas end oma järgmisel korral ülevaatuseks riietada!): http://eventingnation.com/photo-gallery-weg-first-horse-inspection/
Selgusid ka koolisõidu stardijärjekorrad ning esimesena on au mööda keskliini sõita Kanada tiimist Collen Loachil ja Qorry Blue d’Argouges’il. Ühtlasi on ka nemad esimesed, kes pannakse esimesena proovile laupäevasel krossil. Kõige viimased startijad on rootslased Ludwig Svennerstal ja Stinger, kelle stardiaeg leiab aset alles reede õhtupoolikul.
Kõiki alasid kannab üle ka FEI TV-s; meie aja järgi algab tänane koolisõit kell 15.50. Võistlus tõotab tulla põnev, eriti arvestades ilmastikuolusid, nii et on kindlasti jälgimist väärt!
Kuid nendele, kes ei tea veel, mida täpselt maailmamängude raames näha saab, siis…
Mida siiski kujutab endast kolmevõistlus?
Kolmevõistlus on üks olümpiaaladest, mis koosneb kolmest erinevast osast – koolisõit, kross ja takistussõit – mis läbitakse samal hobusel kolme päeva jooksul. Iga alaga koguvad sportlased miinuspunkte ning parimaks kuulutatakse paar, kellel on kolme ala järel neid kõige vähem.
13. – 14. september – koolisõit
Koolisõit kujutab endast suuremalt jaolt sama, mis samanimeline ala eraldi: paarid sõidavad skeemi, mille harjutusi hindavad kohtunikud 0-10 punkti skaalal. Saadud tulemus arvutatakse ümber protsendiks. Miinuspunktid aga selguvad lahutades tulemuse 100-st.
Kolmevõistlejatel ette nähtud oma skeemid, mis tunduvad esmapilgul lihtsamad kui Grand Prix tasemel koolisõitjate skeemid. Siiski on harjutused parajaks katsumuseks hobustele ja ratsanikele, kes tihtipeale kihutavad mõtetes juba krossirajal. Sellest hoolimata on koolisõidus paari ülesandeks sooritada kõik harjutused võimalikult ideaalilähedaselt.
15. september – kross
Kross on loomulikult ala kõige põnevam osa ja sportlastele suurim väljakutse. Võistluspaarid läbivad 5700m pikkuse raja, millel leidub kuni 42 erinevat tüüpi takistust, sealhulgas hekid, kraavid, veetõkked, allahüpped, lauad, palgid jne. Sportlastel on raja läbimiseks aega 10 minutit ja 8 sekundit, mis tähendab, et läbimiskiirus on 570 m/min ehk 32,2 km/h. Kuid kuna täiskiirusel tõkete ületamine võib suure tõenäosusega halvasti lõppeda, peavad sportlased vahepeal kiirust vähemaks võtma, mis tähendab, et kaotatud aeg tuleb võimalusel tagasi teha ning kiirused võivad tõusta isegi üle 40 km/h.
Krossil kogutakse miinuspunkte tõrgete (iga tõrge annab 20 mp-d), turvasüsteemidega tõkete lammutamise (11 mp-d ) ja ületatud normiaja eest (iga ületatud sekund annab 0,4 mp-d). Võistlusest langetakse välja kolme tõrke või kukkumise tõttu.
16. september – takistussõit
Parimad selguvad viimase ala – takistussõiduga. Kusjuures, enne takistussõitu viiakse läbi ka veel üks vet check, kus vaadatakse kõik krossi lõpetanud hobused üle eesmärgiga selgitada välja, kas kõik on piisavalt terved, et võistlemist jätkata. Kolmevõistlejate jaoks on see justkui eraldi ala ning ülevaatusteks valmistutakse korralikult, sest nii mõnigi kord võib liidripositsioonist ilma jääda just seetõttu, et veterinaarid ei lase hobust kontrollist läbi.
Takistussõit viiakse läbi paremusjärjestus tagurpidi järjekorras ehk krossiga liidriteks tõusnud stardivad viimastena. Muidu sarnaneb takistussõit nii-öelda tavalisele takistussõidule: karistuspunkte saadakse maha aetud tõkete (4 kp iga maha ajamine), esimese tõrke eest (samuti 4 kp) ning ületatud normiaja eest. Sealjuures langeb võistlusest välja kahe tõrke või kukkumisega.
Tihtipeale minnakse takistussõidule vastu väga väikeste vahedega tulemustes ning krossist väsinud hobustel on vead üpriski lihtsad tulema. Seega püsib võistlusala kuni lõpuni põnevuse tipul ning tulemustes võivad ka viimase alaga suured muutused toimuda.
Tuntud ka kui ratsaspordi triatlon, paneb kolmevõistlus proovile nii ratsaniku ja hobuse koostöö kui ka nende füüsilise vormi. Sel aastal on krossi rajameistriks kapten Mark Phillips, kes on legendaarne nii oma eduka sportlaskarjääri kui ka raskete, aga õiglaste, krossiradade poolest.