Koolisõit ja voltižeerimine leidsid laupäeval karikavõitjad

Leipzigis kogub võistlus viimaseid tuure, eile, laupäeval selgusid uued karikavõitjad voltižeerimises ja koolisõidus. Takistussõitajd jagasid 100 000 eurot Leipzigi Grand Prix sõidus.

Rakendisport on publikumagnet

Reede õhtul, kui Eestimaal lõi kell juba kesköötunde, lõpetasid Leipzigis oma esimese etteaste raendisportlased. Karika eest asus võitlema seitse kutsarit nelja hobuse rakenditel. Maailma Karikavõistlus toimub teatavasti sisetingimustes ja seetõttu on rakenditele välja töötatud spetsiaalne võistlusformaat. Kui välitingimustes selgub parim koolisõidu, täpsussõidu ja maratoni koondtulemusena, siis karikavõitja selgitamiseks viiakse läbi kaks maratonitakistuste elementidega täpsussõitu. Mõlemad sõidud peetakse kiirusele, kujuures takistuse mahaajamine annab 5 ning eksimine 20 lisasekundit.

Vaatamata hilistele tundidele oli rakendisport toonud Leipzigi Messihalli tribüünid rahvast täis. Spiiker, kellel õhkkonna kujundamise oluline roll, küttis rahvast üles stiilselt valitud fraasidega. Igale ekipaažile oli taustaks valitud nende riiki iseloomustav pinget hoidev muusika. Kõikidel takistustel teenitud karistuspunkte kommenteeriti jooksvalt ja hoogsalt. Showle andsid loomulikult põhivürtsi kutsarid ise eesotsas kehtiva austraallasest maailmameistri Boyd Exelliga. Tempo hoiti maksimumil, kurvide minimiseerimisel lendas maneežis liiva.

Boyd Exell

Maailmameister Exell tõestas Leipzigiski oma tugevust. Tema juhitud ekipaaž sõitis ühtlaselt kiires tempos, ajamata maha ainsatki takistust. Tulemuseks päeva parim aeg. Esimese osavõistluse lõpetas teisena rootslane Tomas Erikkson, kolmandana hollandlane Koos de Ronde. Karikavõitja selgub täna, kui toimub teine osavõistlus.

Hilisõhtul Leipzigis nähtud vaatemängu järgselt julgeb toimetus kindlalt väita,et rakendisport on üks efektemaid viise ratsaspordi tutvustamiseks massidele. Rõõm on tõdeda, et ka meie vabariigis seda ala üha rohkem harrastatakse. Eesti rakendimehed ja -naised, tuult tiibadesse, rahvas ootab teid.

Voltižeerimises võttis maailmameister oma

Maailma Karikate jagamist alustati voltižeerijatest, kes alustasid peaväljakul laupäeval esimesena pärast rahvuslikku takistussõitu. Rahvast oli kogunenud piisavalt ning pingetki jagus. Naiste arvestuses oli pinget vähem ja eilne esikolmik jäi muutumata. Huvitava faktina toogem siinkohal ära asjaolu, et esimesena starinud ja seitsmendana lõpetanud sakslanna Ines Jückstocki groomiks oli sama ala meeste edetabeli liider Kai Vorberg. Aktiivne hobumaailma lugeja teab juba tulemusi, mistõttu neid kordama ei hakka.

Rohkem intriigi oli meeste arvestuses. Eile kukkunud ja seetõttu konkurentsist pudenenud sakslaste lootus, maailma edetabeli teine Daniel Kaiser, tegi täna esimesena vägagi hea soorituse, kuid kahjuks see teda esimolmikule lähemale ei toonud. Hea soorituse tegi ka ainus idabloki võistleja tšehh Lukaš Klouda, kes tõstis oma positsiooni koha võrra. Tehniliselt ideaalne, kuid vaatemänguliselt igav oli kehtiva maailmameistri šveitslase Patric Looseri kosmonaudika-teemaline esitus (fotol). Viimasena startinud prantslase Nicolas Andreani esitus oli enamuse ajakirjanike arvates võitu väärt, kuid kahjuks ei suutnud mees meiegi eilsel fotol näidatud perfektset lõpuhüpet korrata ning komistas maandumisel. Teadamata voltižeerimise täpseid kohtupidamise reegleid, võib eeldada, et just see maksiski prantslasele karikavõidu. Maailmameister tegi tuimalt oma ja osutus parimaks.

Huvitava kurioosumina tuleb ära märkida seik, mis puudutas just eelmainitud saksa medalilootust Daniel Kaiserit. Nimelt tegi ta mullu samas messihallis toimunud rahvusvahelisel voltižeerimisvõistlusel oma kordetajale kogu publiku ees abieluettepaneku, millele vastati mõistagi jaatavalt.

Oleks meil vaid rohkem õnne

Eestlaste Leipzigi võistluse parimaks sõiduks jäi toimetuse arvates eilne Tiidu ja Torrero sõit. Kuigi sama paar saavutas reedel auhinnalise koha 145 cm kõrguses tõusva raskusega parkuuris, oli eilne nelja karistuspunktiga sõit klass omaette. Torrero statistiliseks tulemuseks sellelt võistluselt jäigi kolme stardi kõige viimase takistuse maha ajamine.

Tiit ja Torrero

Eestlasena oli hea vaadata oma ratsutaja sõitu, tundes, kuidas publik üha rohkem sportlasele kaasa elab. Nagu uudiseski kirjutatud, oli lõpu lähenedes tunda ja kuulda publiku positiivset kaasa elamist – ikkagi potentsiaalne üllataja. Oli ju Tiidu kui kahekümnenda võistleja stardiks protokollis vaid üks puhas sooritus. Lähenes viimane takistus, enne seda oli näha, kuidas meie sportlane motiveeris hobust edasi liikuma. Kas viga oli selles või milleski muus, kuid viimane takistus pudenes, ja saal, kus ligi 10 000 pealtvaatajat, ahhetas. Õnne ei olnud! Südame teeb soojaks, et sarnene reaktsioon oli saalilt ka hetkel, kui just nimelt selle sama viimase takistuse ajas maha kodupubliku superstaar Ludger Beerbaum. Hiljem kohtunik Kaumanniga pressiklubi lähistel kohtudes mainis viimane, et Saksamaal ongi see tavaline – kõiki võõraid austatakse, oma superstaaridele elatakse loomulikult veidi rohkem kaasa.

Tiit ja Torrero ei olnud kiired ja seetõttu lõpp-protokollis ka 19. koht, kuid selles sõidus, kus takistused olid kõrged kuni 155 cm ja auhinnaraha 100 000 eurot, jõudsid nelja karistuspunktiga auhinnale kuus ja Rolexi punktidele üheksa võistluspaari. Pole paha, leiab hobumaailma toimetus.

Selle sõiduga lõppesid ka meie takistussõitjate esitused Leipzigis. Täna selgub aga tänavune Maailma Karika võitja. Koolisõidust veidi hiljem pikemalt.