Luunja Karika põhisõidu võitis Karol-Kenneth Lootus

Luunja Karika GP võitja Karol-Kenneth Lootus hobusel Unicum. Foto: Mari Ann Selge

Samal ajal kui Tokyos jagati takistussõidus tiimide arvestuses olümpiamedaleid, võisteldi Luunja ratsabaasis ilma trotsides traditsioonilisel võistlusel Luunja Karikas, mida sel aastal peeti juba 41. korda. Kavas oli neli sõitu ja show-ala Jump and Drive, mis pakkus nii publikule kui ka osavõtjatele ilmselgelt kõige rohkem emotsioone. 

Alustades ikka kõige tähtsamast. Päeva põhisõiduks oli ümberhüpetele peetud parkuur kõrgusel 135 cm, mille peasponsoriteks nii Tartu Mill kui ka Tartu Autospirit. Viimane pani võitjale auhinnaks välja Mazda cx 5 kuuajalise kasutusõiguse. Rajameister Renee Nüüd oli ilma ja osalejate arvu arvestades sättinud suurele väljakule väga hea ja paraja raja, mille läbis vigadeta kaks sportlast: Hanno Ellermann hobusel Ilord ja alles selle suve alguses Luunja talli ridadesse lisandunud Karol-Kenneth Lootus hobusel Unicum Z. Nemad kaks olid ainukesed, kes jätkasid ka ümberhüpetel. Seal startis esimesena nooruke Lootus, kes tegi ühe vea. Väga suurte kogemustepagasiga Ellermann tegi Lootuse õnneks vigu aga kaks, millega oligi võitja otsustatud. Kolmandaks tuli Urmas Raag hobusel Ventisette.

GP võitja Karol-Kenneth Lootus Unicumil.
Võidukarikas

Võistluspäev algas aga puhtus-kiirus parkuuriga kõrgusel 120 cm, võistlusala nimeks Prix de Uniro. Parkuuris osalenud 25-st sportlasest sõitis selle vigadeta 10 võistluspaari, kellest kõige kiiremini suutis raja läbida Taisi Viire valgel kaunil hobusel Baleriin. Teisena lõpetas raja Hanno Ellermann hobusel Ilord, kolmandana Berit Truuts hobusel Adria, neljanda ja viienda koha võttis endale samuti Ellermann, tehes seda vastavalt hobustega Heliiny ja Hoshi No Senshi K.S.H. Kuuenda auhinnalise koha saavutas Liisi Põldots hobusega Goingon van de Rikse.

Et hoida üleval nii ratsutajate kui ka pealtvaatajate meeleolu, toimus peale põhiparkuuri show-ala Jump and Drive. Selleks, et võistelda saaksid ka nooremad, veel autojuhilubadeta ratsanikud, oli lubatud võistelda nii üksi kui ka kaksi. Viimane tähendas siis seda, et oli lubatud ka nii, et üks ratsutab ja teine sõidab autoga. Esmalt tuli rada läbida hobusega, hüpates 8 tõket kiirelt ja puhtalt, seejärel tuli jätta hobune abilisele, joosta üle võistlusväljaku, hüpates vahepeal ühe tõkke kahel jalal ning istuda siis autosse ja läbida sellega neli koonustest üles seatud tõket. Võistlejaid oli kokku 11 ning nende esinemine pakkus väga palju rõõmu ja nalja. Selle sõidu kõige kiiremaks võistluskolmikuks olid Piret Ervald (hobuse seljas), Indrek Lootus (jooks ja autosõit) ning hobune Happygirl G. Teisena lõpetas Karol-Kenneth Lootus, kellel vaid pisut aeglasemad jalad kui isal. Tema paariliseks oli hobune Jaco. Kolmandana lõpetas Hanno Ellermann hobusel Heliiny. Auto, millega rada läbiti, oli Mazda, mille oli välja pannud Tartu Autospirit. Auhinnad andis selleks sõiduks Equifirst Estonia.

Indrek Lootus Mazda roolis.
Foto: Mari Ann Selge
Karol-Kenneth Lootus jooksmas teise koha poole sõidus Jump and Drive.
Foto: Mari Ann Selge
Jump and Drive’i võitjatiim: Happygirl G, Piret Ervald ja autorooli keeranud Indrek Lootus.

Lõbusõidud tehtud, jätkati kahefaasilise parkuuriga kõrgusel 100 cm, milles pani auhinnad välja Equifirst. See oli üks sõit, mille ajal ilmataat tagasi ei hoidnud ja meie tublid sportlased tugeva vihmaga üle kallas. Paistis aga, et keegi end sellest häirida ei lasknud. 28-st osalenud sportlasest lõpetas mõlemad faasid vigadeta 7 võistluspaari, kes kõik ka auhinnalise koha välja teenisid. Parkuuri lõpetas kõige kiirema ajaga Grete-Liis Lepp hobusel Charlene. Teisena lõpetas Helena Lill hobusel Barguzin, kolmandana Ingrid Dietrich hobusel Montanus Roy, neljandana Aleksandra Kliimand hobusel Verona, viiendana Kristi Vilu Calimerol, kuuendana Helena Järve hobusel Diamant ning seitsmes auhinnaline koht kuulus Mirell Lutsule ja hobusele Vincero.

100 cm võitjad koos Equifirst esindajaga.

Päeva lõpetas kiirus-puhtus parkuur Prix de Lahe Kinnisvara kõrgusel 110 cm. Parkuur oli taas äärmiselt hästi üles ehitatud. Oli nii väiksemate kui ka suuremate pöörete võimalusi, igaüks sai vastavalt enda ja hobuse oskustele trajektoore valida. Kõige kiiremad trajektoorid valis esimesena startinud Helena Lill hobusel Barguzin, kes olid täpselt sekund kiiremad teisena lõpetanud Teele Kasepalust ja Betterist. Kolmandana lõpetas parkuuri Mirell Luts hobusel Momentum ning neljandana Maret Hallik hobusel Jalatus. Viienda auhinnalise koha teenis nelja karistuspunktiga Krista Pluutus hobusel Ruuben.

Täname kõiki sponsoreid, kelleta võistlust oleks väga raske korraldada: Uniro, Equifirst, Lahe Kinnisvara, Luunja vald, Juhani Puukool, Tartu Mill, Best Choice, Tartu Autospirit, Gustav.