Milline on meie vorm enne Saku Suurhalli suurvõistlust?

Möödunud nädalavahetuse kahel päeval võistlesid Veskimetsas teiste hulgas kõik kodumaal viibivad takistussõitjad, kes võtavad osa nädala pärast Saku Suurhallis toimuvast Kesk-Euroopa liiga MK finaalist. Heidame siinkohal põgusa pilgu sportlaste ning nende hobuste hetkevormile.

Koondislastest olid Veskimetsas kohal Gunnar Klettenberg ja Urmas Raag. Viimast oli kalenderplaani võistlustel sel talvel nähtud vaid korra. Raag osales Niitväljal toimunud ERLi Talvise Karikasarja esimesel etapil, kus saavutas kahevoorulises 130 cm takistustega sõidus Laguna vd Roshovega teise koha. Veskimetsaski osales Lõuna-Eesti takistussõitjatest kõrgeima reitinguga Raag startis Veskimetsas vaid laupäeval. Viimaste aastate põhihobustega osales ta Talvise Karikasarja kolmanda etapi sõidus. Laguna tulemuseks jäi kaks mahaajamist, Axeliga aga teine koht Heiki Vatseli ja Fee järel. Pühapäevasest 140 cm sõidust loobus Raag eeldatavasti hoidmaks hobuseid Varssavi etapi ja läheneva liiga finaali tarbeks.

Gunnar Klettenberg seevastu oli eelnevalt osalenud mitmel võistlusel, kuid säravaid kohti polnud saavutanud. Tulemusteks olid seni olnud aeglased puhtad sõidud ning mõningad mahaajamised. Kiiret ei olnud Klettenbergil ka laupäevases karikasarja sõidus, kus ta saavutas puhta sõiduga madalamaid auhinnalisi kohti. Pühapäevase 140 cm järel saame seevastu tõdeda, et meister teab, mis meister teeb. Klettenberg läbis 140 cm raja vigadeta kõigil neljal hobusel, kellega startis: Agadez, Bingo, Ulrike R ja Novesta. Sama suutsid veel vaid Andrus Kallaste ja Opaal ning Andres Treve ja Ra. Nagu näha, on põhihobused tõusnud vormi ning jääb vaid loota, et see püsib eeloleval nädalavahetusel Varssavis ja järgmisel nädalavahetuselTallinnas.

Teised koondislased on võistelnud ja harjutanud Beneluxi maades. Rein Pill on mäletatavasti saavutanud seni mitmeid võite väikese ringi sõitudes Touransiga, Tiit Kivisild ja Hanno Ellerman on jõudnud mitmetele auhinnalistele kohtadele. Küsides Reinult hobuste hetkevormi kohta, jäi ta suhteliselt napisõnaliseks. Tänane põhihobune Virgin Express on näidanud suhteliselt suurt ebastabiilsust. Mäletame, et Lesznos MK etapivõidule eelnenud ja järgnenud päevadel tuli võistluspaaril maha mitmeid takistusi. Kuidas õnnestuvad homme algav Varssavi ja nädala pärast algav Tallinna võistlus, on sellest lähtuvalt loomulikult raske ennustada. Tiit sõidab Tallinnas suurt ringi eeldatavasti Cinnamoniga, Hanno telefon oli kõneposti režiimis ja seetõttu temalt kahjuks kommentaari saada ei õnnestunud.

Pärisin ka äsja Reinu talli saabunud Lord Picasso kohta. Eelnevatel aastatel Läti ühe edukaima takistussõitja Guntars Silinši partneriks olnud hobust Rein seekord siiski veel kaasa ei võta. Talve põhiliselt koplis veetnud Lord näis pärast pikka reisi Lätimaalt Belgiasse tõeliselt väsinud ning lisaks puudujääkidele treeningmahtudes oleks järjekordne pikk sõit hobuse olukorda veelgi halvendanud. Koostöö sujumisel näeme Reinu ja Lord Picassot tõenäoliselt suvistel võistlustel.

Küsisin kommentaari eestlaste hetkevormi kohta ka Veskimetsas rajameisteri ametit pidanud Ivo Mikelsonilt, kes muide on Saku Suurhallis rajameister Stefan Wirthi üheks assistendiks. Klettenbergi vormi ajastamise meisterlikkuse suhtes langes meie arvamus kokku. Teiste 140 cm osalenud võistluspaaride kohta arvas Ivo, et kõik vajaksid rohkem praktikat sellel kõrgusel. Tegemist oli ikkagi selle talve esimese kodumaise parkuuriga taolisel kõrgusel. Rajameister avaldas arvamust, et Suurhallis õnnestub võistlus enamusel Veskimetsas osalenutel juba paremini. Liiatigi on Horse Show-l väikese ringi kõrgused 5 cm madalamad ning tehnilisuse aste pigem ei ületa tema poolt Veskimetsas üles seatud rada.

Kuna Mikelsons ehitab radu nii Lätis kui Leedus palusin võrrelda meie takistussõitjate hetkevormi lõunanaabrite omaga. Leedukate vormi kohta ei osanud Ivo palju öelda. Esimene suurem võistlus Leedus on tuleval nädalavahetusel. Lätlaste 6. Märtsi 140 cm tulemusi vaadates tundub vorm olevat sarnane, kuid samas on raske teha järeldusi erinevatel radadel välja sõidetud karistuspunktide hulga järgi. Tõde suurvõistluse vormi kohta selgub lõplikult ikkagi nädala pärast Tallinnas.