Minderhoud kindlustas pingelises heitluses kaua ihaldatud Maailmakarika tiitli

Maailma kümnes, hollandlane Hans Peter Minderhoud õigustas enda paremust ja võitis täna pärastlõunal toimunud küri ning sellega ka 2016. aasta Reem Acra FEI Maailmakarika finaali. Teisele kohale tuli kohalik staar Tinne Vilhelmson Silfven, kolmandaks Jessica von Bredow-Werndl.

Oodatult läksid ennustused seekord täppi ja Maailmakarika võidu võttis tulemusega 82.357% Hans Peter Minderhoud hobusel Glock's Flirt. Kohtunikud, kes peale esimest Grand Prix'd ütlesid, et võitja selgitamisel tulevad mängu väikesed protsentide vahed, ei eksinud. Ka tänases skeemis oldi tasavägised; teise koha saavutanud Tinne Vilhelmson Silfveni ja Don Auriello tulemuseks kujunes 81.429%. Kolmandale kohale hinnatud Jessica von Bredow-Werndl oma efektse hobusega Une BB lõpetas 80.464 protsendiga.

Hans Peter Minderhoud pälvib lõpuks ihaldatud karika

Favoriitidest esimena olid stardis Tinne Vilhelmson Silfven ja Don Auriello, kes jälle suutsid sissesõidul eksida, kui hobune peatusel ei püsinud ja taandada üritas. Ülejäänud skeemi läbis paar laitmatult, ehkki hobuse tagaosa on nõrk ning pole loogilises kooskõlas liigagi efektse esiosaga. Loomulikult on neil oma hiilgavad momendid nagu küljendused ja piruetid ning ka koreograafia on kõrge raskusastmega, kuid passaaž-piaffee jätavad soovida ning traavipikendustes ei ole palju näha üle astumist. "Täna areenile tulla oli kirjeldamatu tunne. Mu hobune oli jõudu täis, aga väga hea sõita. Ta armastab publikut ja tähelepanu keskpunktis olemist. Meil tuli jälle viga peatusel, mis on väga halb ja sellega tuleb kindlasti tegeleda," kommenteeris sõitja.

Tinne Vilhelmson Silfven tänab Don Auriellot hea soorituse eest

Minderhoud ja Flirt olid ainsana eksimatud ja tänu sellele tagasid endale tiitlivõidu. Staažikate ajakirjanike sõnul oli sportlane täna talle mitteomaselt emotsionaalne. "See on minu jaoks väga eriline. Ma olen juba kuuendas Maailmakarika finaalis, aga pole kunagi poodiumile saanud, ehkki olen olnud väga lähedal. Ma alustasin groomina ja täna lõpuks võitjaks tulla on ammuse unistuse täitumine. Glock's Flirt on väga aus hobune, kes ei taha vigu teha. Tunnen, et ta annab endast kõik. Flirty on nagu koer, tõeliselt armas ja laadna, kõva töörügaja ja üks tõeliselt hea poiss!" Hans lisas veel naljatades, et on väga hea nende suhtele Edward Galiga, et ka temal on nüüd karikas koju viia.

Glock's Flirti imelised küljendused on kahtlemata testi ühed parimad hetked

Teist aastat järjest kolmandaks tulnud Jessica von Bredow-Werndlil tuli tänases vabakavas paar eksimust. "Mul oli täna kaks suurt viga, mida ei tohiks finaalis teha. Hans oli veatu ja vääris oma võitu." Jessica polnud siiski kolmanda koha üle õnnetu: "Mul on olnud väga hea hooaeg, hobune on palju arenenud, eriti piaffee ja passaž, ning see oli üks mu parimaid vabakavasid. Nüüd proovime edaspidi vältida vigu."

Jessica von Bredow-Werndl on hoolimata paarist eksimusest Unee BB'ga väga rahul

Viimasena stardis olnud Patrik Kittelilt ja Watermill Scandicult oodati loomulikult imet ja see oleks Rootsi publikule olnud suur hetk, paraku eksisid nad suurelt küri sammu osas, kus erutunud hobune peaagu keeldus sammu näitamast. Muidu lõdvestatud, sümpaatne ja silmale hea esitus, kuid kohati ebaregulaarne ja mitte nii efektne kui konkurentidel, tagas Kittelile ja Scandicule tänases küris 78.946% ja kahtlemata pettumust valmistava neljanda koha.

Kittel tunneb end pärast sooritust kindlalt

Viiendaks tulid täna hea sõidu teinud taanlanna Anna Kasprzak ja Donnperignon, kelle 78.625% skoor jäi väga napilt alla rootslase omale.

Anna Kasprzak ja Donnperignon

Venelanna Inessa Merkulova ja Mister X tegid Kalinka muusika saatel väga hea etteaste, mis tagas seitsmenda koha 78.232 protsendiga.

Inessa Merkulova ja Mister X täna väga tugevad

Peakohtunikuks olnud rootslane Gustav Svalling, kes on aastaid tagasi ka Eestis käinud koolisõitu hindamas, kommenteeris just võitja paari koostööd: "Jah, Hans Peteri hobune on kuulekas, kuid see pole ainult hobune, kes võistleb. Nende esitus oli koostöö ja harmoonia sõitja ja hobuse vahel."