Raplamaal hakkavad veerema jälle hoburakendid

Mai eelviimasel nädalavahetusel toimub Kehtna vallas Lau külas nüüd juba teist aastat kaasaegne hoburakendite kolmevõistlus. Ürituse „Raplamaa Rakend 2010“ raames valitakse ajaloolise rakendispordi parimad nii eestlaste kui ka lähinaabrite hulgast. Korraldajad kutsuvad kõiki huvilisi jälgima ajaloolist ning äärmiselt põnevat spordiala.

Hobuste vankri ette rakendamine on igivana komme ja kaarikute võiduajamine on vanim hobustega seotud võistlusala, mis sai alguse juba Antiik-Kreekast. Hobustel on läbi aegade tähtis osa kontinentide vallutamisel, põllumajanduse arendamisel ja reisimisel. Isegi kui mootor asendas hobuse, väljendati sellegi võimsust hobujõududes.

Tänapäeval on rakendihobusega sõitmine, olgu siis vankri või kaarikuga, peamiselt puhkus ja meelelahutus. Eestis toimusid esimesed rakendivõistlused Tartumaal 2004. aastal. Esmakordselt 2009. aasta kevadel veeresid ka hoburakendid Raplamaal tuues meie kodukohta vaatamiseks selle kauni ajaloolise spordiala.

22. ja 23. mail toimub nüüd juba teist aastat rakendispordivõistlused Rapla maakonnas, Kehtna vallas, Lau külas. Sinna on oodatud võistlejad ühe- ja kahehobuserakenditel üle vabariigi, et selgitada osavaim selle kevade rakendimeeskond. Külla on lubanud tulla ka lähinaabrid Soomest ja Lätist. Võistluse korraldamise eest aitavad hea seista Tori Hobuse Selts, Ingliste Külaselts, Madise tall ning toetavad paljud teised firmad ja eraisikud.

Rakendisport on raske ala, nõuab palju nii kutsarilt kui ka hobuselt. Kui ratsanikul on kasutada oma hobuse mõjutamiseks vähemalt viite vahendit, siis kutsaril ainul kolm – hääl, ohjad, piits. Nende vahenditega peab ta sõitma sama hästi nagu koolisõitja ratsa, kuid vankri ees võib olla ka kask või isegi neli hobust. Seda peab kindlasti nägema, missugune on koostöö hobuse, kutsari, kallutaja ehk groomi ja vankri vahel. Kui see ei suju, on vanker kummuli hetkega.

Hoburakendite võistlus koosneb kolmest alast: koolisõit, täpsussõit ja maraton. Kui koolisõidus hoburakendiga sooritatakse erinevaid kujundeid, siis täpsussõidus peab kutsar täpselt manööverdama kitsalt paigutatud koonuste vahel. Meeskonnad on riietatud vastavalt valitud stiilile, mida piirab vaid sõitjate endi fantaasia. Kross toimub maastikul ja karjääris. Krossirada koosneb looduslikest takistustest ja on pealtvaatajatele nähtavad – nii on põnev sõit kõigile jälgitav. See on kuninglik ala!

Ühtlasi antakse välja eriauhind parimale Raplamaa rakendimeeskonnale. Tulge toetama oma maakonna rakendisportlasi.

Laupäeval, 22.05.2010

12: 00 avamine, tervitussõnad, koerteshow.

12: 30 koolisõit ja täpsussõit.

Pühapäeval, 23.05.2010

12: 00 maraton (kross maastikul ja karjääris).

Sissepääs võistlusele tasuta. Avatud kohvik, ratsutamise ja vankrisõidu võimalus.

Veel infot:

http://www.hobumaailm.ee/index.php?page=37&m=5&y=2010&id=316

http://madisetall.edicypages.com/uudised

http://www.rakendihobune.ee/

Varju Kuusemets, Raplamaa Rakend 2010 toimkond